Biesczady i okolice

Wycieczka krajoznawczo – edukacyjna  członków Koła PZN z Lubina w Bieszczady i okolice w ramach projektu ,, DAĆ SZANSĘ NIEWIDOMYM I NIEDOWIDZACYM” odbyła się w dn. 25-29.08.2015r. zgodnie  z planem.

Wycieczka została zorganizowana przez Biuro Turystyki Szkolnej ,,Kleks” w Głogowie na zlecenie Zarządu Koła PZN w Lubinie.
Zwiedziliśmy wszystkie zaplanowane obiekty.

Kiedy dojeżdżaliśmy w okolice Bieszczad przez okna autokaru można było zauważyć pięknie rozciągające się połoniny, szczyty gór, które pokrywają lasy oraz piękne krajobrazy zielonych wzgórz nad ,,Soliną”
Po wyjściu z autokaru wszystkich zachłysnęło czyste powietrze.

Pierwszym punktem naszej wycieczki była miejscowość Komańcza  gdzie zwiedziliśmy i zapoznaliśmy się z historią kardynała Wyszyńskiego. W okolicy dalej wędrowaliśmy szlakiem cerkiew prawosławnych i grekokatolickich, które zachwycają swoim wyglądem z zewnątrz jak i wewnątrz  po prostu są nie do opisania.

Po przyjeździe do Polańczyka grupa została zakwaterowana w hotelu            i udała się na spoczynek.
W następnych dniach według planu naszej wycieczki krajoznawczo – edukacyjnej zwiedzaliśmy, poznawaliśmy zwyczaje i kulturę ludzi zamieszkujących tamte tereny jak Duża Pętla Bieszczadzka, Ustrzyki Górne i Górne – pomnik II wojny światowej, słynną Siekierezadę w Cisnej,  oraz bogaty folklor i architekturę naszego południowo-wschodniego zakątka kraju.
W ostatnim dniu naszej wędrówki zwiedziliśmy pałac i posiadłość Potockich między innymi: rezydencję magnacką, kolekcję powozów. Po  krótkim  odpoczynku wszyscy uczestnicy wsiedli do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotna do Lubina

Osobami niepełnosprawnymi opiekowali się ich przewodnicy.  Osoby, które nie mają problemów z widzeniem z nie dowierzaniem przyglądały się jak osoba , która nie widzi tak bardzo potrafi być tolerancyjna i wyrozumiała wobec otaczającego ją środowiska, codziennych problemów na jakie się napotyka każdego dnia. Poprzez takiego rodzaju wyjazdów ludzie zaczynają doceniać to co posiadają – dobry wzrok i nie są zależne od innych osób  Nastąpiła pełna integracja społeczna. Przewodnik cały czas czuwał nad bezpieczeństwem uczestników.