„KARPACZ WIDZIANY INACZEJ”

Zarząd Koła PZN w Jeleniej Górze w dniu 4 sierpnia 2018 r. realizował zadanie dofinansowane ze środków Urzędu Gminy Karpacz. Grupa 14 osób zebrała się na dworcu autobusowym, skąd kursowym autobusem udała się do Karpacza, gdzie dołączyły do naszej grupy jeszcze trzech uczestników projektu, którzy zamieszkują w tej miejscowości. Pierwszym punktem naszej wycieczki była świątynia Wang. Niezwykła budowla, w niezwykłym miejscu, zbudowana przez skandynawskich rzemieślników, która niezmiennie zachwyca. Obejrzeliśmy stary cmentarz, spojrzeliśmy również na obelisk hrabiny von Reden, dzięki której Wang trafił w Karkonosze. Następnie przeszliśmy głównym szlakiem sudeckim nad zaporę na rzece Łomnicy, jeziorka zaporowego. Idąc ulicą mogliśmy podziwiać anomalia grawitacyjne. Położyliśmy butelkę na ulicy i ta turlała się pod górkę. Odwiedziliśmy również Dom Laki Adoptowanej. To magiczne miejsce stworzyła Urszula Jankisz, która w jednym miejscu pokazuje różnego rodzaju lalki, dla których sama projektuje oryginalne stroje. Przechodząc głównym deptakiem, podziwialiśmy „inaczej” zabytki Karpacza, np. Kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny i około godziny 15.30 dotarliśmy do pizzerii Molto Bene na posiłek regeneracyjny. Ostatnim punktem zadania pt. „Karpacz widziany inaczej” było miejsce, w którym dorośli powracają w świat wspomnień, zabawek z dzieciństwa, tj. Muzeum Zabawek. Zbiory zabawek pochodzą z rożnych stron świata, m.in. z Japonii, Australii, Meksyku, Rosji, Niemiec. Eksponaty pokazane są w gablotach zaprojektowanych i malowanych przez znanego krakowskiego scenografa – Kazimierz Wiśniaka, a założycielem muzeum był Henryk Tomaszewski. Projekt potwierdził celowość podejmowanych działań, jakim jest propagowanie turystyki i spędzania wolnego czasu wśród osób niewidomych i słabowidzących.