WYCIECZKA DO CZECH

Zarząd PZN Koła w Jeleniej Górze w dniu 11 maja 2024 r. zorganizował dla swoich Członków i sympatyków Koła jednodniowa wycieczkę do Czech. Zbiórka była o godzinie 7.20 na ul. 1-go Maja na przystanku MZK – Dworzec PKP skąd wynajętym autobusem udaliśmy się do Naszych sąsiadów – Czech.

Pierwszym punktem wycieczki była Twierdza Stachelberg,- grupa warowna powstała w latach 1937-1938, która stanowiła część systemu umocnień przedwojennej Czechosłowacji. Zwiedzaliśmy część nadziemną i podziemną obiektu gdzie rozciąga się rozległy kompleks korytarzy i pomieszczeń.  Następnie przejechaliśmy do urzekającego czeskiego miasteczka- Hradec Kralove. Miasto łączy ze sobą styl gotyku, renesansu, baroku i nowoczesnej architektury. Weszliśmy na Białą Wieżę / zbudowana z bieli horickiego piaskowca , ma 72 metry i jest na niej zawieszony dzwon Augustin o wadze 8 ton / skąd podziwialiśmy odległe szyty Karkonoszy i Gór Orlickich. Zwiedziliśmy katedrę św. Ducha powstałą w 1307 roku, kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, oglądaliśmy Stary Ratusz i zabytkowe kamienice w starej dzielnicy miasta.  O historii i przeznaczeniu danych obiektów opowiadał przewodnik.  Wycieczka pozwoliła okryć nieznane zakątki Czech. Jednodniowy wypad przeznaczony był  na odpoczynek od codzienności.