WYCIECZKA DO KARPACZA

Zarząd PZN Koła w Jeleniej Górze w dniu 18.05.2024 r.   realizował zadanie dofinansowane przez Powiat Karkonoski pn.” Karpacz przez okulary”. Grupa 16 osób z niepełnosprawnością o godzinie 8.20 wyruszyła autobusem w stronę miasta położonego w Sudetach Zachodnich, w dolinie rzeki Łomnicy. W Kowarach dołączył do grupy instruktor Nordic Walking. Pierwszym punktem zaplanowanej wycieki był Kościół Wang tu wysłuchaliśmy 20 minutową prelekcję o historii obiektu. Świątynię zbudowali w XII wieku Norwegowie w miejscowości Vang.    W Karkonosze została przewieziona w 1842 roku przez Fryderyka Wilhelma IV.  Na zewnątrz świątyni podziwialiśmy stylizowane krużganki, granitową dzwonnicę oraz cmentarz. Stąd udaliśmy się nad półkolistą zaporę wodną, z pięcioma przelewami na rzece Łomnica.  Następnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Multimedialne Karkonoszy. Jest to zupełnie nowe spojrzenie na edukację. Tworząc to miejsce autorom zależało, aby wiedza, którą chcą przekazać była nie tylko łatwa w odbiorze, ale przede wszystkim niezapomnianą przygodą. Machina Wszech Czasu zabrała uczestników w niezapomnianą, fantastyczną wyprawę przez miliony lat dziejów powstania Karkonoszy. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Karkonoskie Tajemnice. Tu Stanęliśmy oko w oko z Duchem Gór oraz poznaliśmy historie, które wyrosły z karkonoskiej Ziemi min. historię o zielarzach, poszukiwaczach minerałów i bogactw naturalnych – Walończykach i legendy przedstawiające Ducha Gór czy niesamowity korzeń mandragory. Uwieńczeniem naszej wycieczki była wizyta w pizzerii. Około godziny 17.00 powróciliśmy do Jeleniej Góry.