WYCIECZKA DO ZAMKU W GRODZCU I MUZEUM ZŁOTA W ZŁOTORYI

Zarząd Koła PZN w Jeleniej Górze w dniu 9 czerwca 2018 r. zorganizował dla swoich Członków wycieczkę do Zamku Grodziec i Muzeum Złota w Złotoryi. Grupa zebrała się na ul. Wojska Polskiego – przystanek MZK – Teatr o godzinie 9.00, skąd wynajętym autokarem udaliśmy się do Grodźca. Na miejscu byliśmy około godziny 11.00. Zamek stoi na bazaltowym, powulkanicznym, stromym wzgórzu, w malowniczej scenerii pełnej fauny i flory. Na zamku czekał przewodnik, który opowiedział historię budowli i oprowadził grupę po pomieszczeniach zamku. Następnie każdy z uczestników mógł się posilić, odpocząć. Około godziny 13.30 wyruszyliśmy w dalszą trasę do stolicy polskiego złota – Złotoryi. W Złotoryi, w zabytkowym budynku z II połowy XVII w., zwieńczonym mansardowym dachem, w którym mieści się „Muzeum złota”, mogliśmy poznać historię górnictwa złota. Około godziny 16.10 wróciliśmy do Jeleniej Góry. Wycieczka była formą rehabilitacji społecznej, nauką  tolerancji i współpracy w grupie.